Obrazy Jana Gemrota mám rád. Je na nich totiž vidět, že jejich autor je inteligentní člověk a že jimi chce něco sdělit. Jeho letošní obraz Měřítko současnosti mě zaujal hned na první pohled. V souvislosti s krymskou, respektive ukrajinskou, krizí dostává silný emotivní náboj, ale dokázal by obstát i bez toho. Je v něm totiž obsaženo základní společenské pnutí mezi nespokojeným občanem a vládní silou, personifikovanou armádou. Nelze si rovněž nevybavit slavnou fotku z náměstí Nebeského klidu v Pekingu z roku 1989 během demonstrací proti čínské komunistické vládě.
S obrazy Pavla Vašíčka jsem se seznámil poprvé. Vytříbený expresionismus dodává obrazům napětí. Jejich intimní obsah celkové vyznění zase zjemňuje a tento vzájemný vztah působí nesmírně dráždivě. Zejména dílo Tři rezonuje důvěrně známou melancholií a velkoformátové plátno Apokalyptičtí jezdci zase svou promyšlenou vnitřní dynamikou.
Výstava v galerii Michal’s Collection je komorní, ale výživná. Když půjdete kolem, neváhejte se zastavit.